o zveřejňování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím.
OBEC HRADIŠTĚ
Zveřejňování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
/ s účinností od 1.7. 2000 /
Na základě § 5 odstavce 1/ výše citovaného zákona uvádíme následující údaje:
1/ Informace o Obci HRADIŠTĚ
Obec Hradiště /dále jen obec/ vznikla jako územní samosprávní jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č.367/1990 Sb., o obcích, v platném znění ke dni 14.12.1990 a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 dost. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony /viz. zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích /.
Obecní úřad Hradiště je orgánem územní samosprávy a dle zákona o obcích plní úkoly v přenesené působnosti na úseku :
Obecní úřad plní i úkoly v samostatné působnosti /dle § 58, dost.3, zák.č. 367/90 Sb. o obcích, ve znění pozdějších předpisů/.
Pro styk s veřejností má obecní úřad stanoven úřední den, kterým je :
středa od 7.00 hodin do 17.00 hodin
2/ Organizační struktura Obecního úřadu Hradiště a způsob získávání informací
a/
Sídlo : Hradiště čp.62 , 335 44 p. Kasejovice
Telefon : 0185/595129
Fax : 0185/595129
E-mail : obechradiste@quick.cz
Starosta obce : Petr Braun /tel: 0185/595114, 0604718425/
Zástupce starosty : Pavel Novák /tel: 0185/595642, 0604721040/
Předseda finanční komise : Josef Bambas /tel: 0185/595216/
Předseda kontrolní komise : František Kondel /tel: 0603339909/
Finanční a mzdová účetní, referent : Tesařová Alžběta /tel: 0185/595129 /
Obecní úřad tvoří starosta, zástupce starosty a zaměstnanci obce. Starosta obce a zástupce starosty jsou neuvolnění pro své funkce a proto je vykonávají až po svém zaměstnání.
V čele obecního úřadu je starosta, v jeho nepřítomnosti jej zastupuje zástupce starosty. Veškeré organizační záležitosti, finanční a personální agendu vyřizuje pracovnice obecního úřadu v pracovní době.
b/
Kancelář OÚ v Hradišti je místem podání stížností, návrhů, podnětů, žádostí o informace apod. Povinným subjektem pro obdržení žádosti o informaci je starosta obce a pracovnice úřadu.
3/ Místo, lhůty a způsob podání opravných prostředků a žádostí o informace
a/
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaných Obecním úřadem Hradiště se podávají prostřednictvím tohoto obecního úřadu ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí Okresnímu úřadu Plzeň-jih.
b/
Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů obce v samostatné či přenesené působnosti , která odporují zákonu, lze kdykoliv podat ústně či písemně /návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření/ Okresnímu úřadu Plzeň-jih.
c/
Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou.
d/
Došlo-li rozhodnutím úřadu či orgánu obce ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat žalobu k příslušnému soudu.
e/
Žadatelé, fyzické nebo právnické osoby, které žádají o informaci podle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, předkládají žádost v kanceláři obecního úřadu.
f/
Lhůty pro vyřizování žádosti o poskytnutí informace jsou uvedeny v zákoně č. 106/1999 Sb. a jsou rozlišeny dle náročnosti na zpracování v rozmezí 15-30 dnů a dle oblastí, ve které jsou věci projednávány. Lhůty jsou stanoveny jako maximální. Stanovené lhůty lze prodloužit nejvýše o 10 dnů, žádost se může v případě, že informace se nevztahují k působnosti obecního úřadu i odložit.
g/
Zveřejňování a poskytování některých údajů může být vyloučeno, případně omezeno, a to na základě podmínek stanovených zákonem, jde-li o ochranu utajovaných skutečností, ochranu osobních údajů, ochranu obchodního tajemství, ochranu údajů o majetkových poměrech.
h/
Žádost o informaci je možno vyřídit písemnou odpovědí, nahlédnutím do spisu /o tom učiní zaměstnanec záznam/, odložením žádosti /je-li neúplná a žadatel ji přes výzvu nedoplnil nebo obecní úřad není příslušný/ a odmítnutím žádosti /pokud se žádosti nevyhoví – pouze formou rozhodnutí, které vydá příslušný pracovník úřadu/.
4/ Přehled nejdůležitějších předpisů pro jednání a rozhodování obce
Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž obec jedná a rozhoduje patří :
- zák. č. 367/1990 Sb., o obcích /obecní zřízení/, v platném znění
Přístup k právním předpisům je každému umožněn v úředních hodinách i v pracovní době v kanceláři OÚ , kde do nich může každý nahlédnout. Obecně závazné vyhlášky jsou též k nahlédnutí v kanceláři OÚ.
Schváleno na veřejném zasedání zastupitelstva Obce Hradiště dne 29.6.2000.
Novák Pavel – místostarosta
Braun Petr - starosta
Přehled používaných lhůt
|
Zákon č. 106/1999 Sb. |
Zákon č. 123/1998 Sb. |
poskytnutí informací |
15 dnů od přijetí žádosti |
30 dnů od obdržení žádosti /§ 7 dost.1/ |
prodloužení lhůty |
o10 dnů |
do 60 dnů od obdržení žádosti |
rozhodnutí o odepření informace |
15 dnů od přijetí žádosti |
do 30 dnů od doručení žádosti |
lhůta pro odkázání na zveřejněnou informaci |
nejpozději do 7 dnů |
do 15 dnů |
odložení žádosti, která se nevztahuje k působnosti úřadu |
3 dny |
nejpozději do 15 dnů od obdržení žádosti /§ 4/ |
výzva žadateli, aby žádost upřesnil |
7 dnů od podání žádosti |
15 dnů od obdržení žádosti |
lhůta, ve které musí být žádost upřesněna |
30 dnů |
15 dnů |
lhůta pro podání odvolání |
15 dnů ode dne doručení rozhodnutí /§ 16 dost.1/ |
15 dnů ode dne doručení rozhodnutí /§ 14 dost. 1/ |
odvolání proti fiktivnímu negativnímu rozhodnutí |
15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti |
15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti /§14 dost. 1 / |
lhůta pro vyřízení odvolání |
15 dnů od předložení odvolání prvoinstančním orgánem /§ 16 dost. 3/ |
30 dnů od předložení odvolání prvoinstančním orgánem /§ 49 zákona č. 71/1967 Sb./ |
Kategorie: Poskytování informací podle zák.č.106/1999 Sb.
Datum vzniku: 29.6.2000
Celková cena nákladů za poskytnutí informace je stanovena součtem nákladů za jednotlivé zpoplatněné úkony.
Vyhledávání informace : 100,00 Kč / hod |
Základní jednotkou pro výpočet konečné výše |
Pořízení fotokopie : |
Pořízení kopie tiskem/formát A4/ - tiskárna EPSON : 0,50 Kč |
Pořízení kopie na vlastní disketu : 15,00 Kč |
Odesílání informace e-mailem : hodnota dle platného ceníku sazeb Českého telekomu |
Doručovací náklady : hodnota poštovného dle platného ceníku České pošty |
Výroční zpráva : |
Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na Obecním úřadu v Hradišti před podáním informace.
O SVOBODNÉM PŘÍSTUPU K INFORMACÍM DLE ZÁKOVA č. 106/1999 Sb.
Zastupitelstvo Obce Hradiště schválilo na svém veřejném zasedání dne 10.2.2005 změnu sazebníku úhrad za poskytování informací.
Cena je stanovena na základě sazebníku:
náklady na 1 hodinu práce nutné pro vyhledání informace
(za každou započatou hodinu práce jednoho pracovníka povinného subjektu)
- 100,- Kč.
V Hradišti dne 10.2.2005.
Novák Pavel – místostarosta
Braun Petr - starosta
Zveřejněno: 15.6.2000